Monday, August 2, 2010

MY 1ST DAY AS A BLOGGER!


010810 2.30pm..saat pertama aku menulis di blog aku sendiri..sebelum ni  aku cuma rajin me'review' blog orang lain dan menghayati bait-bait indah yang di postkan oleh tuan empunya blog-as an admiration on how the god gave the idea to them and how diorang mengolah titisan kehidupan itu menjadi suatu baris yang bermakna dan indah untuk difahami...tidak kurang juga yang menceritakan pengalaman2 indah diorang dalam sekeping gambar dan ceritera..Mungkin bagi shakespeare, a poem tells u an untold story dan preserve life forever macam baitnya dalam Sonnet 18(klu ada masa,aku akan mengupas isu Sonnet 18-one of my fevret poems foreva!)


When in eternal lines to time thou grow'st.
william shakespeare
So long as men can breathe or eyes can see

So long lives this, and this gives life to thee





yang bermaksud selagi orang membaca poem ini,selagi itulah ia akan memberi nyawa kpd persona yang digambarkan didalamnya.Namun,bagi 20th centurian cam aku nih, a photo gives life to u n it told the untold story more than a poem does! (^^,)v..
Aku pilih tema warna warni untuk blog aku sekadar untuk mengambarkan how colourful life is..ada waktu redupnya.ada waktu terangnya..setiap warna melambangkan suatu perasaan. contoh,macam merah..it gives u some romantic feeling,a feeling of a bond and love of course..macam putih pun sama, kesucian warna itu menenangkan, dan menghidupkan perasaan a fresh new start seperti seorang bayi yang digambarkan ibarat kain putih, suci tanpa sebarang noda..
aku rasa that's it for this time..bye >.<


Love,

1 comment:

  1. keep it up.......i did spend sometime to go thru all ur entries in an instance..hihi..keep up writing dear :p

    ReplyDelete

Borak-borak Cafe...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...