Friday, September 24, 2010

Kisah Dak Lambat Gi Kelas! huhu

Untuk kali ketiga berturut-turut, aku lewat setengah jam g kelas! huhu...Ganas x?? Jangn salahkan aku, salahkan bas tu hehe... Yela, kalu boleh memang driver bus nak tunggu sampai bas tu overload dulu baru nak gerak! haram toll huhuh-kalu tak penoh,alamatnya memang tak gerak la bas tuh... Macam biasalah, kalu aku lewat aku mesti berduet ngan housemate aku, si Ayu(ye pom satu geng ngan aku,jalan slow motion jerr, nak kena touch up sana, touch up sini dulu sebelum pergi kelas, tampal sana tampal sini~~hiiii pompuan la katakan huhuuh-bakal jadi cikgu lak tuhh..memang kena arhhh..nak jadi janda cikgu berhias gamaknya!heheh


          Sesampainya kat kelas,kitorang wat muka selamba badak jerr menapak masuk dalam kelas, padahal dalam hati tuhh bercampul gaul perasaan -malu ada, segan ada, yela, da kali ke3 lewat berturut-turut masuk kelas nihh, memang muka lewat masuk kelas aku ngan Ayu arr huhuh....




Dr. Zainal yang tengah bersemangat mengajar, terPause jap disebabkan kehadiran aku..dia kerling-kerling, senyum-senyum kambing kat aku...kalau dia dah senyum kambing kat aku, aku balas pulak dengan senyuman kerang busuk aku huhuhu...  Tempat aku memang kat depan sekali, kawan aku Nani memang reserved khaslah tempat tuhh untuk aku, senang cakap tempat VIP lah heheh..memang betul-betul mengadap Dr. Zainal...nasiblah kan Dr Zainal ni baik, walaupun dalam hati dia aku tahu berasap gak la sikit2..HAHAHA


Bila aku da duduk, da siap-siap amik buku pe semua mengadap dia, dia tenung jerr aku.. Aku berdebar-debar, apakah perasan ini??..ohhh noo..inikah namanya cinta? Inikah cinta?..cinta pada jumpa pertama lalalala ~iklan lagu Fazley jap huhu.....***tiitttt..wrong story!***
Xda maknaya aku nak jatuh cinta pada Dr. Zainal dan Dr. Zainal nak jatuh cinta kat aku! hahah..tu iklan n gempak semata-mata heheh..suspen kn??huhu




Back to the story, bila dia dah tenung aku cam tuh mesti ada bnda yang dia nak lontarkan nihh.. Setelah long pause yang lama, akhirnya dia bersuara:


" Mardiana, awak tahu tak tadi saya dah nak suruh kawan awak call awak tanya awak kt mana, kot2 awak lupa kelas ke apa. ..tp xjadi bub saya dah tahu yang masuk tadi tuhh memang muka lambat setengah jam masuk kelas"


Bukkk!! terasa di hentam kat kepala..fuhh..pening2..nampak bintang yang bersinar-sinar di ruang angkasa! Hahh, kan da kena sebijik! Xmemasal nama aku femes dalam kelas ari ni...huhu..Datang lambat lagi lain kali heheh... Aku xmampu bersuara, hanya mmpu tersengih cimpanzi saje, nak cakap pe, da memang salah sendiri huhu... Aku kerling Ayu kat belakang, berbalas sengih hihi.. Waktu tuhh rasa memang darah menyerbu kat muka..segan kot! huhu... Xpe2, kontrol ayu kontrol ayu...


 Sekali, dia teruskan sesi pengajaran dia.. Lepas beberapa minit, dalam sepuluh minit gitu, dia tegur seorang classmate aku yang nampak letih gilerr(selalu dia jadi kanak-kanak riang dalam kelas).. " Nape ni monyok jerr??" Dr. tuhh berbudi bahasa.. Dengan longlainya classmate aku membalas " Ada kem semalam, baru balik.."


Dr. Zainal mengangguk tanda faham dan mengerti. Dengan perasaan empati yang tinngi dia berkata, " Sesiapa yang rasa xlarat boleh balik dulu....." Dia pandang aku, ".....kecuali yang datang lambat tadi." Bukk!! Sebijik lagi kena! Terasa macam kena smash ngan bulu tangkis pom ada ( sebab dulu adik aku penah smash muka aku ngan bulu tangkis masa main baminton dulu, sakit kowt! huhuh) Aku tertunduk malu...huhu.. Sempat lagi Dr. tuh kenakan aku yerr?? xpe2..kool,kool..huhuh


5 minit sebelum abis kelas, Dr. Zainal stopkan kitorang pnya pngajaran awal bub nak bagi gambaran cmne mid term kitorang, yela, freshie la katakan kitorang nihh..baru nak kenal erti hidup di universiti..huhu.. Habis jer tunjuk soklan contoh, dia berkata:


" Saya harap xda yang datang lewat nanti mid test nanti..Kalau ada, tetap kena hantar sama cam orang lain.." Dr tuhh kerling kat aku and sengih kambing...Sekali lagi ,bukk!! Asa nak lari keluar kelas, nasib baek ah habis masa hehe... Aku dapat penangan three-in-one kowt!! xmemasal...huhu...xpelah, slumberr jerr...ngee~~


Sebagai tanda berbudi bahasa dan sopan santun orang Melayu (poyo jerr!!) aku g la mntak maaf kt Dr, mmg ak ni spesies yg xleyy nk dtg awal hehe..ak sptotnye jnis on time(on time la sangat!), tp dsebabkan bas tuhh la aku tlambat huhu..~~slahkn bas,hekelehh,xley blahkn? huhu..Dr. tuhh blas, xpe...
dalam hati aku, fuhh,nasib baiklah dapat lecturer yang slumber cmni, kalaula yang aku dapat yang garang cam singa,maunya xmasuk kelas aku kena kunci kat luar huhuuh...




then, aku pun menapak keluar dari kelas bersama kawan-kawan aku yang lain...si Nani tanya aku, "kau tahu tak pe yang jadi tadi?" sambil pandang aku...
Aku tanya dia balik.." Apa? "


Si Nani sengih-sengih..." Dr. Zainal daripada awal lagi tunggu ko masok..dia nak kenakan kau... Tapi memang nasib ko baek arr beb...hahahaha" dia gelak.. aku yang tak tahu hujung pangkal ni, konfius jadiknya... memang Dr. Zainal de kenakan aku, dan memang aku terkena... apa yang nasib baiknya?


" Tadi Dr Zainal kunci pintu, lepas 15 min dia tengok kau xdatang-datang...saja nak kenakan kau, dia memang taw ko akan datang lewat...konon-konon nak wat bengang ar ngan ko..."


" takde pun dia wat gitu..." aku menyampuk..


"memanglah wei..dengarlah aku nak cerita nihh.."ujar si Nani ni pulak..


 Aku mengangguk-angguk. Dia pun menyambung... " kan dia kunci pintu..so, bila ada orang ketuk, dia pun cakap kat kitorang.. hah, ni mesti Mardiana nihh..dia pun pergi bukak pintu,


 'Mardiana! awak lewat lagi hari ni!' dengan nada bengang la kononnya. Aih-alih orang lain yang datang...' ish..bukan Mardiana!'...kitorang sekelas da gelak-gelak dah..lucu giler tengok Dr kau tahu..." HAHAHAH...terus meledak gelak aku...hehe..sampai camtu sekali Dr. nak kenakan aku huhu


Kemudian, si Nani menyambung.." Kali kedua, dia kunci pintu lagi...dia cakap, 'kali ni, mesti Mardiana punya yang datang...'..dan bila ada orang ketuk pintu tu dari luar, seluruh kelas senyap. nak tengok, betul ke ko yang datang tuh..kali ni, Dr tu tak main nak hambur terus, aku rasa dia isau gak kot2 tu bukan ko...sekali, memang betol tu bukan ngko...sekali lagi, satu kelas tuhh gelakkan dia ko tahu..HAHAHHA...pastu, dia mengeluhh' Umphh...malas dah aku wat keje bodoh cenggini....' Sekali lagi, satu kelas tuh bergegar dengan gelak tawa kitorang..memang lucu gila tgk muka Dr tuh hehehe"


Time tuh aku dah xtahu nak cakap pe dah..nak gelak pun ada..kesian pun ada..huu~~malang tul sape yang dapat aku sebagai student ni kan...jap ag, aku g sekolah nak mengajar, budak tuh pulak yang wat aku camtu..Hehe~~~entahlah labu..tapi, yang aku tahu, memang aku kesian kat Dr Zainal ,walaupun sudahnya aku memang gelak habis-habisan.. HAHAHAHAH






Love,

No comments:

Post a Comment

Borak-borak Cafe...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...