Wednesday, December 15, 2010

Men: Love(act not!) vs Women: Dont Love( Act do)




  Betul ke seorang lelaki ni suka berpura-pura mencintai seorang wanita even if they dont whereas, seorang wanita selalu membuatkan others believe that they dont love a man even if they do love them? Hmm.....

In general, I agreed with this statement. Kebanyakannya macam tu la kan? Bukan nak bersifat seksis, tapi itu hakikat dari pandangan aku sendiri.  Banyak kes aku jumpa lelaki yang berpura-pura mencintai seorang perempuan tu walaupun pada hakikat sebenar tiada sekelumit perasaan pun yang ada untuk perempuan tu and selalu jumpa seorang perempuan, selalu menyembunyikan perasaan pada seorang lelaki atas sebab2 tertentu (ehemm...)

Tapi in general nya memang cam tu kan? Lelaki selalu berpura-pura mencintai seorang perempuan dan perempuan selalu berpura-pura tidak mencintai lelaki padahal keadaan yang berlaku adalah sebaliknya. Benda ni aku refer dari pengalaman kawan-kawan aku dan aku sendiri..(Aaaaa...)..Tapi aku juga tak nafikan, ada perempuan yang tidak menyintai seorang lelaki tetapi mengatakan bahawa dia mencintainya ( mainly sebab kesian-Is it?? )  dan ada juga lelaki yang menyembunyikan  perasaannya daripada seorang perempuan ( mainly of EGO-Ehemm?)..

Erk, yang dalam caption tu cuma pandangan aku. Opinion dari aku. Dari my own based judgement. No offense k? hehehe

Ah, for me, benda ni normal. Anyone boleh menipu menyintai atau tidak menyintai seseorang tidak mengira gender apa sekalipun. It happens to all being for some particular reasons . Contoh, tak nak partner kite terluka, rasa kesian. Takpun, kerana Pride and EGO, or paling tak boleh blah, TEST MARKET(untuk yang pura-pura menyintai).

Ah, bab test market memang buat aku bengang. Saja menguji hati seorang perempuan/lelaki semata-mata untuk menguji saham dalam pasaran semasa nih. Memang selalu la jumpa spesies camni nih. Dapat je kite, aihh, terus senyap. Time mengusha, Ya Allah, pijak semut pun tak mati. Ayat jiwang tu takleh cakap r. Blom kira mesej2 yang ya ampun, Tuhan je tahu romantisnya.. Last2, sampai kiter termanggu2 pe salah kita. Sekali kes test market da! Haishh.* Mengeleng-geleng*..( Oops, terbocorkan pengalaman sendiri lak heheh...)P/S: Kawan perempuan aku pun ada wat camni..So, bukan cakap sal laki je eh?

So, as the conclusion, in general aku setuju dengan statement kat atas.  tapi aku juga tak nafikan ada juga perempuan yang suka berpura-pura mencintai seorang lelaki walaupun hakikat sebenarnya tak dan ada juga laki yang berpura-pura tidak menyintai seorang wanita walhal they're madly in love with them..

PENDAPAT ANDA??

No comments:

Post a Comment

Borak-borak Cafe...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...