Monday, December 6, 2010

Menjelang Baktisiswa Perdana...

       Nampaknya, selepas ni, peluang untuk aku meng-update blog semakin tipis. Kerja semakin bertimbun and serta kemalasan serta kelembapan kura-kura  aku dalam menghamburkan perasaan di atas kanvas digital ini akan menyumbang kepada ketidak-aktifan blog ini...huhuhuh

     Aku terlibat sebagai  AJK kedarah  Makanan untuk program Baktisiswa Sekreteriat Rukun Negara (SRN) UPSI pada 16-23hb Disember ni yang akan berlangsung di UPSI dan juga di Kampung Sepakat Jaya, Parit, Perak. Means, bila dah jadi AJK Makanan ni, banayk la pulak kerjannya yang nak kena dibuat. Updating and follow up harus dibuat setiap kali waktu makan. Tambah-tambah, makanan akan disediakan bermula esok sehinggalah 25hb Disember ni. Soal penender semasa berada di kampus baru saja diselesaikan petang tadi. And penender bila kami berada di Parit pula masih belum disahkan siapa-siapa. Plus, esok adalah hari untuk membincangkan menu-menu pada hari seterusnya. Nak tambah lagi, bajet makanan hampir mencecah RM20, 000 untuk di kampus sahaja. Belum masuk rewang di kampung, dinner di Trolak Resort, bayaran untuk penduduk kampung yang menerima anak angkat, and catering di kampung. Merely looking at the amount alone, you'll know how much effort and sweat (LOL!) were put on this Baktisiswa.

   Huu, kalau nak di-listkan senarai calon suami, erk, tugasan aku memang la panjang berjela. Tambah-tambah aku cuma sebagai bidan terjun. Tak tahu camne ley tetiba aku aktif sebagai AJK Makanan, yela, sepatutnya before gerak kerja 13hb Disember ni, hanya ketua-ketua sahaja yang akan aktif. Namun disebabkan oleh beberapa teknikal problem, terpaksalah aku mengaktifkan diri aku sekali. huhu

  Nevertheless, I wasnt saying that this thing is a bad idea nor a bad thing. I'm gaining a whole lot of new and exciting experiences and also lots and lots of guidance from my senior in this SRN thing- which is a damn good thing.Boleh la aku menyiapkan diri untuk menjadi pelapis kepada MT( Majlis Tertinggi) bagi  SRN nanti huhuh. Oopps, PERASAAN suda! HAHAHA. Terperasan lebih pulak. ~~Mampus wa kalau ada ahli SRN baca nih huhuhu.

    Tapi tak dela, aku gurau je tadi tu. Apa yang penting, bukan jawatan yang dikejar, yang penting adalah pengalaman dan seriously,  aku seronok berada dalam SRN ni. Its's like having one big family that cares to work together and for tsemester break yang pendek tuh, ( hanya seminggu ok!) tak terasa sangat kehilangannya. I'm jumbling up with seriously fun brothers and sisters- tadi baru lepas main JUTARIA sesama with Pengarah Program, SU and Naib SU program. OMG, rasa xpercaya lak. Its way too absurd to think that I'm actually paddling with a higher rank senior playing some fun kiddy game! I  HEART SRN..ngee~~~~

Cant wait the Baktisiwa day. It would be a rather ,what would I say is, hectic and outrageous, yet blends in some-not some, but rather plentiful of  fun and joy in it which will last as a eternal memories ever!


No comments:

Post a Comment

Borak-borak Cafe...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...