Thursday, December 23, 2010

Reply: Muka Awak Familiar La

   Post kali ini adalah untuk membalas kembali entri yang ditulis oleh Inchik Asyraf Fizree. Main reason nape aku tergerak hati nak balas entri tu sebab aku pernah cakap ayat macam tu kat dia. Haha...

Sangat-sangat tipu bila dikatakan xde seorang pun yang tak pernah dapat ayat tu sepanjang hidup dia. ( Iye ke?) Sebab bagi aku, semua2 dari kita ni, akan mempunyai orang yang seiras ngan kita. Tak kiralah di pelosok dunia mana pom orang itu berada. Contoh, Ilham Anas yang dikatakan seiras dengan Barrack Obama. ( For full article about both of them, click here)

Tapi kan, tak dapat dinafikan juga, bahawa ayat 'muka awak familiar la' tu adalah ayat mengusha yang paling cliche yang dalam   tatabahasa ejah-mengejah nih. Hehehe...Betul tak? Tengok seorang minah tu dari jauh, niat hati ingin berkenalan, tapi xde line baik punya. So, ayat 'muka awak ni familiar'  ni la jadi saviour of the day huhuhuh...Tak pernah pakai? Eleh, tipu la. Aku pun pernah pakai ayat nih untuk mengusha HUAHUAHUA~~terkesan satu kegatalan di situ hehe...

Tapi chopp,  ingin aku tegaskan disini, ayat 'muka awak sama macam ex kawan saya la' yang aku tujukan untuk Inchik Asyraf Fizree BUKAN untuk mengusha Inchik Asyraff Fizree k? Aku gunakan untuk mengejah KAWAN Inchik Asyraf Fizree semasa di program SRN UPSI.. ****Aaaaaaa*****....Sape?? Ada laa...HAHAHAHAHAHAH...Pengakuan berani mati. Ramai pernah kena ayat camtu ngan aku, agak2 yang mana satu jadi idaman hati? huhuhuh.*wink2..

Tapikan, jarang sangat orang datang kat aku cakap muka aku familiar ngan samada kaum kerabat, sepupu sepapat mahupun rakan taulan diorang. Well, i know yang muka i ni unik, xde sape yang same muka ngan i k nyahh- *dengan nada gediks*HAHAHA..Ah, padahal kenyataan sebenarnya, xda orang sudi mengusha aku isk2! HAHAHA, *Sedar diri..sedar diri..* hehehe

Tapi perlu diingatkan juga, tidak semestinya ayat ni digunakan untuk tujuan mengusha semata-mata. Sebab, i mean it bila I bagi ayat tu kat Inchik Asyraf Fizree. Muka dia ada iras MY FRIEND'S  EX..*Aaa*- Seriously, kawan i k? Bukan i..huhuhu..U'ols  jangan silap paham pulak ye? Even my friend's ex physically differs from Inchik Asyraf, ( Inchik Asyraf tinggi kurus vs Inchik M chomell, kurang tinggi-ayat sopan ni  huhu) Tapi there's a part of his face reminds me of him. Seiras tapi tak same..huhuh

Kepada yang selalu dapat ayat ni(especially Inchik Asyraf Fizree huhuh), dont be mad k?. Be proud. It means, ramai nak mengusha u nih! hehehe..Xde2, gurau jer. Macam dalam entri Inchik Asyraff, orang cakap ada 7 orang muka sama cam kite kat atas dunia nih. So, bear with it. Angguk, senyum, and kira kalimah tu dapat kali ke berapa. Watch out bila da sampai yang ketujuh, orang cakap ajal dah nak sampai..HUUUUUU~~~~~(tetibe ase seram hehehe) Gurau jer k?! hehehee


Inchik Asyraf, ari tu awak nak gambar dia kn?? Nah, saya bagi....^^,...Sama x??

Love,
 

1 comment:

Borak-borak Cafe...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...