Wednesday, March 2, 2011

The Mask

Ini topeng yang aku pakai sekarang,
Aku sorokkan rasa aku di balik topeng nih,
Gelak tawa aku, senyum aku,
Ataupun, aku yang tak da perasaan,
Itu yang terlukis di topeng aku.
Taufan yang maha kuat kat dada aku nih aku sorokkan,
Supaya tiada siapa tahu,
Sebab mereka semua takkan mengerti.
Dan aku sendiri tidak bisa menjelaskan.
Makin hari aku jadi semakin numb,kaku
Dan kebencian orang-orang sekeliling aku,
Makin membuatkan aku lumpuh..
Aku hampir patah.
Aku rapuh.
Namun, di topeng yang satu itu,
Aku kumpulkan segala sisa kekuatan aku yang tinggal,
Untuk berhadapan dengan dunia.
Tapi, aku sendiri pun ragu.
Adakah kekuatan yang aku tunjukkan itu adalah ego semata?
Ego yang bisa menjatuhkan aku ke dalam derita infiniti..
Aku masih dalam sedar tidak sedar aku,
Berpura tabah menghadapi dunia,
Berpura keras dalam tikaman dunia,
Sedangkan diri aku yang sebenar telah terduduk hiba.
Aku jatuh tanpa sokongan..

No comments:

Post a Comment

Borak-borak Cafe...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...