Saturday, June 30, 2012

Andai Ku Cinta Lagi.

Hari ni aku rasa nak cakap benda ringan-ringan je ngan korang. Benda tak berfikir and sekadar merapu kosong. Well, kalau sebelum ni, post aku mostly direct aku speaking English ( bajet Amerika la sangat) , but kali ni, aku nak santai-santai je. Campur sikit sebanyak, rojakkan bahasa huhu... Maf ye DBP? :)

Hmmmm... Dua tiga hari ni, aku sibuk sangat-sangat. Terkejar-kejar kesana kemari. Handle dua benda dalam satu masa bukan la something yang senang. Tamabh-tambah kalau both memerlukan kau bergerak ke sana ke mari and tempat yang ko tuju tu bukanlah dekat and pakai pengangkutan uni je. Memang sangat sadis T.T...

At a certain point, aku rasa penat sangat sampai aku rasa nak give up satu benda. Satu, pasal benda ni didnt work out as planned. Satu lagi sebab everything was on me, and satu lagi macam kadang-kadang rasa tak berbaloi terkejar ke sana ke mari and in the end aku tak dapat pe2. Bukan pasal reward sebenarnya apa yang kita mintak, it's kinda lebih kepada penghargaan. Penat lelah yang kita buat seolah-olah rasa tak berbaloi.  Furthermore, bila kita dok kat atas nih, segala beban atas kita, and kita kena fikir A-Z, terutama kebajikan orang bawah kita. Kalau kita je xdapat pe-pe, tapi at least orang bawah kita yang bekerja ntuk kita terjaga kebajikannya, aku dah tak kisah dah.

Ok. Enough lah pasal tu. Xpasal2 aku hilang mood nanti... Aku nak cakap pasal benda lain tadi. Ni dah merapu entah ke mana-mana dah. Memang aku suka sesat jalan ni :)

Siapa penah dengar lagu Mojo, Andai Ku Bercinta Lagi? Lagu ni memang terbaik! Spesies aku tak layan sangat lagu-lagu Melayu nih ( bajet omputih sangat la kan? :) Tapi this one, sejak aku kenal 2 hari lepas, aku tak pernah dengar lagu lain. I kept repeating the song again and again like a thousands of time and actually tak pernah bosan. Lame giler kan ? =P. Suara Aweera OIAM (vokalis Mojo) nih memang power. And bila sebenarnya lagu nih based on a true story, so memang feeling dia sampai. Lagu ni menceritakan kisah kawan Edry KRU(penulis lagu ni) yang masih mengekalkan cinta kepada isterinya yang menghidap barah hati. Isk2 T.T



Try watching the vids. Aku actually nangis sungguh-sungguh bila layan feeling-feeling lagu ni sambil tengok video tuh. Sok sek sok sek dok tahan running nose.  I was putting myself in their shoes. What if aku jadi that girl yang tahu masanya dah  tak lama and dia kena tinggalkan orang paling dia sayang dalam hidup dia? What if aku jadi that guy yang tahu akan kehilangan orang paling dia sayang dalam hidup dia dalam in short period of time? Ya Allah :'(

Sedih dowh. Sungguh aku tak sanggup berdepan dengan that kind of situation. Dalam vids tuh, that girl mintak hubby dia buat 5 perkara after dia pergi. And kalau aku pun berada dalam situasi tuh, tahu bila ajal akan menjemput, aku akan mintak hubby aku(ni kalau dak kahwin/ada pakwe sok) buat beberapa perkara untuk aku. Next post aku tulis pasal benda nih. Banyak sangat benda yang aku nak dia but :D

Ok. Last but not least, here's the lyrics. Boleh feelings2 dulu before layan vid nih :D

Lirik Lagu Andai Ku Bercinta Lagi -MOJO

Kini kau tiadaSenafas pun ku perlu mencubaKau bawa pergi sebahagian dari jiwa raga
Bersendiri hidup umpama hilang ertiBagaimanakah meneruskan hayat ini
Andai ku bercinta lagi suatu hari nantiTunjukkan di manaRuang hati untuknya yang masih belum kau huni?
Apabila tiba waktu bersemukaKu perlu pejamkan mata dan memaksa lafaz cintaDengan bayangmu di minda
Tiada pengganti bisa hadir dan mampu menyembuhRawan di hati meleraikan semangat ku runtuh
Bersendiri masa umpama tak beralihBerapa lama lagi harus ku merintih
Malam tidak berpurnamaFajar tiada kejoraAku hilang di dalam gelita kalbuTanpa dirimu asaku mati


Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2012/03/lirik-lagu-andai-ku-bercinta-lagi-mojo.html#ixzz1zIITaV8c


No comments:

Post a Comment

Borak-borak Cafe...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...